با سلام
سایت شهرداری رو به دقت بررسی کردم، بسیار خوشحال شدم که دیدم داره شفاف سازی انجام میشه. بنظرم چون جناب کلایی شهردار محترم مشهد جوان هستن، ایده های نو و جدیدی هم دارند و همین مارو امیدوار میکنه به داشتن مشهدی بانشاط و مدرن. فقط کاش در این بین از نیروهای جوان هم بهره بگیرین.
با تشکر فراوان
بوستان "بانوان" باغ وکیل آباد و ابهام با سلام مجدد و خداقوت خدمت همه دوستان.
امروز برای رکاب زنی به باغ وکیل آباد رفتیم. نکته ی جالبی که البته از یک نگهبان شنیدم، بسته شدن مسیر کناری باغ وکیل آباد(مسیر امام رضا 4 میدان سمت چپ) با زده شدن قسمت به اصطلاح "بانوان" باغ وکیل آباد است طبعا سوال اول از مسئولین عزیز این است که آیا این مطلب درست است و لطفا نقشه های نهایی مسیر حتما به طور شفاف در اختیار عموم مردم قرار گیرد.(جالب اینجاست که در نزدیکیه همین بخش بانوان ساختمان های چندین طبقه وجود دارد!!!!) حال اینکه منطق زدن بوستان ویژه "بانوان" (جداسازیه جنسیتی بوستان ها آن هم فقط جنس زن) اصولا چیست و اینکه آیا درست است یا خیر یا در مناطقی و شرایطی خاص مفید است طبعا در حیطه ی تخصص و نظر من نیست ولی پرواضح است که نیاز به پژوهش دارد،
اما اینکه مسیری به عنوان مثلا مسیر دوچرخه استفاده شود و به خاطر زدن پارک"بانوان" بسته شود، آیا منطق درستیست و نارضایتی به دنبال نخواهد داشت؟ اصولا مسیر حاشیه باغ وکیل آباد(امام رضا 14 تا ورودی باغ وکیل آباد سمته باغ وحش) یک جایگزین مناسب برای دوچرخه سواران برای فرار از شلوغی و خطرات مسیر پل پرتویست که اگر این بسته شدن اتفاق بیفتد عملا این مسیر قطع خواهد شد. با سپاس. رضا رامشینی - دوشنبه 7 بهمن 1398 - مشهد مقدس #شهر_انسام_محور
#شهر_عدالت_محور
#شهر_پژوهش_محور
شورا و شهرداری محترم شهر مشهد. با عرض احترام پیشنهاد میگردد حال که به گفته مقام عظمای ولایت در جنگ اقتصادی هستیم نصایح ایشان را برای کاهش هزینه ها ملاک عمل قرار دهیم با نرخ ارز بالا و هزینه زیاد سفرهای خارجی و نتایج حاصله چنانچه از گزارشات دوستان مشهود است محدود گردد و بیشتر به هزینه کرد بیت المال دقت گردد وخواهان تجدید نظراز مقامات محترم در صدور مجوز برای سفرهای تکراری و بدون نتیجه و پرهزینه یک عده معدود هستیم با تشکر
با سلام
مثل همیشه و همه جا ، اون چیزهایی که فاقد ارزش هستند و پوچ به اطلاع رسانی واگذار میشه و مسایل اندرونی که مدیران چگونه حیف و میل میکنند هیچگاه شفاف سازی نشده و نخواهد شد
با سلام، سایت خوبی است و نشان از نگاه خوب دست اندرکاران آن دارد. اما چند سوال:
1- چرا در بخش قراردادها، قراردادهای شهرداری با صدا و سیما و رسانه ها وجود ندارد؟!!!
2- چرا قراردادهای شهرداری با پژوهشگران و قراردادهای مشاوره ای و پژوهشی مشخص نیست؟
3- چرا حقوق مدیران و اعضای شورای شهر که نمایندگان مردم هستند را اطلاع رسانی نمی کنید؟
و چراهای دیگر ..... . تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار است اما حرکت در این مسیر جای تقدیر دارد.
با سلام قسمت دسترسی به پرونده های شهرسازی متاسفانه به بروز نیست اطلاعات املاک مانند رای های ماده صد و.... رو نشون نمیده این سیستم برای موثر بودن باید به روز باشد مخصوصا در حوزه شهرسازی
#راهبر سامانه فاش
10:40 1398/09/28
2
0
با سلام و احترام، به استحضار شما شهروند محترم می رساند، آرا کمیسیون ماده 100 پس از ابلاغ به مالک در سیستم ثبت و امکان نمایش وجود دارد. بنابراین احتمال اینکه رای هنوز ابلاغ نشده و به همین علت نمایش داده نشود وجود دارد. برای بررسی دقیق تر باید کد نوسازی مورد نظر را ارائه نمائید.
سلام و وقت بخیر بسیار ممنون برای سایت خوبتون
ملکی کلنگی در بلوار ابوریحان ۳۰ متری طلاب مشهد دارم که داده ام به فرد سازنده که بسازد بعد از طریق سایت شما زده بود که تاریخ درخواست پروانه ساختمانی 1397/11/18 بوده و تاریخ پروانه هم 1398/02/30 حالا سازنده میگه هنوز پروانه و مجوز تخریب رو ندادن که کامل تخریب کنه و شروع به ساختن کنه میخواستم بدونم این پروانه که داده شده همین مجوز تخریبه یا هنوز مجوز تخریب صادر نشده؟ با سپاس فراوان
#راهبر سامانه فاش
07:42 1398/09/25
0
0
با سلام و احترام، به استحضار شما شهروند محترم می رساند، صدور پروانه ساختمانی و مجوز تخریب دو موضوع متفاوت است. اما پس از صدور پروانه ساختمانی با در دست داشتن پروانه ساختمانی می توان برای دریافت مجوز تخریب اقدام نمود که این مهم در مدت زمان کوتاهی (کمتر از یک روز) و به سهولت قابل دریافت می باشد.
با عرض سلام و خسته نباشید
لطفا در خصوص سفرهای خارج کشور که توسط مدیران با هزینه پیمانکاران انجام شده است نیز اطلاع رسانی شود. البته بدست آوردن اطلاعات آن کمی سخت هست ولی امکانپذیر می باشد و جلوی فسادهای زیادی در آینده گرفته خواهد شد.
#راهبر سامانه فاش
12:16 1398/09/12
1
0
با سلام و احترام، انجام ماموریت های سازمانی چه داخل و خارج از کشور می بایست با مجوز سازمانی انجام گردد و فرآیند اداری خود را دارد. اگر مواردی را خارج از فرآیند مصوب سازمانی اطلاع دارید، لطفا گزارش نمائید تا پیگیری لازم انجام گردد.
خیلی تقریبا 137 ماموریت خارجی که قطعا تعداد واقعی بیشتر هم هست . دستاورد فقط 5 مورد بارگزاری شده در مدت زمان ده سال تقریبا حدود 600 هزار یورو هزینه شده آمار واقعی قطعا خیلی بیشتر از اینها خواهد بود امیدوارم گروه همکاریهای بین المللی شهرداری که هماهنگ کننده بیشتر این ماموریت ها بوده دلایل قانع کننده ای داشته باشه برا حیف و میل شدن بیت المال !!!!!!!!!!
#راهبر سامانه فاش
09:04 1398/09/07
3
0
با سلام و احترام؛ این تعداد ماموریت خارج از کشور در طی بیست سال گذشته می باشد و تمام این ماموریت ها با مجوز کمیته مربوطه و نظارت اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اتفاق افتاده است. اما قطعا همه مامورین شهرداری موظف به ارائه گزارش ماموریت بوده و هستند. اما بعضی از اسناد طی سال های گذشته به دلیل تغییر مدیریت ها و جابجایی مکانی در دسترس نمی باشد. اما اکثر ماموریت ها دارای گزارش ماموریت می باشد که با عنایت به اینکه این قابلیت تازه در سامانه فاش ایجاد شده و به دلایل مختلفی از قبیل چاپی بودن یا نیاز به ویرایش هنوز آماده بارگزاری نشده است و لذا به تدریج گزارش ماموریت ها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
ضمن سلام و خداقوت به ریاست محترم شورای شهر و شهردار محترم چند پیشنهاد درمورد سفرهای خارجی شهرداری دارم که ب سمع و نظر مسئولین محترم ذی ربط میرسانم باتوجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و اولویت های بسیاری ک در شهر مشاهده میشود اعزام تیم های سفرهای خارج از کشوربا هزینه های گزاف به اقصی نقاط جهان مثل امریکای جنوبی افریقای جنوبی و اروپا و سایر کشورها بدون داشتن دستاورد ملموس ضروری و منطقی بنظر نمیرسد.لذا پیشنها میگردد باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در ادارات جلوی اینگونه سفرها که اکثر انها شرکت در همایش ها و عضویت در ngo هایی است که منافع شهر را تامین نمیکند گرفته شود .
ازحسن نظر شورای محترم و شهردار مومن و انقلابی سپاس گزاری مینمایم.
#راهبر سامانه فاش
08:34 1398/08/25
4
0
با سلام و احترام، ضمن تشکر از پیشنهاد ارزنده جنابعالی، موضوع به مسئولین مربوطه در شهرداری و شورای اسلامی شهر منعکس خواهد گردید.
سلام تقریبا ده روز پیش یک درخواست داشتم که کد پیگیری صادر شد ولی هنوز نتیجه ایی اعلام نشده است. چند روز زمان میبرد تا نتیجه اعلام شود.
#راهبر سامانه فاش
13:52 1398/08/26
0
0
با سلام و احترام، سامانه فاش محلی برای ثبت درخواست ها ندارد، اگر ثبت شکایت داشته اید از اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری با تلفن 31291439 -051 می توانید پیگیری نمائید
با سلام میدانم که این پیام را پخش نخواهید کرد اما درد بسیاری از شهروندان این جامعه هست .چرا تلاش شهرداری همیشه در راستای نشان دادن وجه خوب از شهرداری است. چرا از مشکلات مردم در جامعه را مورد بررسی قرار نمیدهید مثلا آسفالت کوچه های قاسم آبادکه من خودم تماس گرفتم گفتید باید هزینش رو خودتون پرداخت کنید پس این همه عوارضی که از مردم میگیرید صرف چی میشه اخه تو رو خدا یه کم به فکر مردم باشید انقدر منافع شخصیتون رو در نظر نگیرید/// یا غیر قانونی بودن ساز و کار شرکت الیت اگر نمیدانید براتون میگم تا بدانید طبق قانون ماده 15 راهنمایی و رانندگی شرکت الیت تشکیل شده اما ساز و کار این شرکت مخالف و مغایر همین ماده 15 هست چرا که به صراحت اعلام شده استفاده از پارکومتر و کارت پارک و نه نیروی انسانی که اگر این اتفاق بیفتد دیگر تخلفاتی مثل رشوه گرفتن و ثبت نکردن خودروها در سیستم الیت و مشکلاتی مثل بده کار شدن مردم به این شرکت و دغدغه روحی و روانی که برای مردم به وجود آمده نیستیم پس مقنن این مشکلات را دیده است که استفاده از پارکبان در راستای ماده 15 قانون راهنمایی و رانندگی را به رسمیت نشناخته جالب اینکه این شرکت همچنان به فعالیت غیر قانونیه خودش داره ادامه میده و مسعولین آن به خاطر این اعمال غیر قانونی محاکمه نمیشوند به نظر بنده گزارش 5 باید در خصوص این گونه موارد از مردم گزارش تهیه کند نه اینکه با سرپوش گذاشتن روی این موارد همچنان شاهد اعمال غیر قانونی در سطح شهر از سوی مسئولان باشیم امید است با تغیر رویه کاریتان قدمی برای ایجاد آرامش روحی و روانی جامعه شهر مشهد بردارید. اگر هم پاسخی در این خصوص دارید خیلی مشتاق هستم بشنوم
#راهبر سامانه فاش
13:53 1398/08/26
0
0
با سلام و احترام؛ به استحضار این شهروند عزیز میرساند در قانون ماده 15 رسیدگی به تخلفات رانندگی هیچ گونه اشاره به ممنوعیت استفاده از همکاران محترم پارکبان جهت مدیریت پارک حاشیهای نشده است و بالعکس در آئین نامه اجرایی قانون ماده 15 رسیدگی به تخلفات رانندگی به صراحت شرایط جذب و بکارگیری افراد پارکبان ذکر شده است. شرکت ترافیک هوشمند الیت یکی از شرکتهای زیر مجموعه معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد میباشد که صد در صد سهام آن متعلق به مدیریت شهری است. فعالیت شرکت الیت کاملا قانونی است و شهروندان عزیز اگر چناچه از رفتار همکاران انتقادی دارند میتوانند جهت پیگیری از طریق سامانه پیامکی 3000003000 با روابط عمومی و آموزش شهروندی شرکت الیت اقدام نمایند.
سلام
چرامانندشهرداری تهران اسامی وحقوق مدیران دراین سامانه منتشرنمیشود.
ضمناکارمناسب شهرداری تهران بارگزاری اسامی وسمت کارکنان همه بخش هادرسامانه شفاف است، که براحتی میتوان نیروهای شهرداری رادرصورت لزوم شناسایی کرد.
آیامانعی برای این مهم می بینیدیاتعدادکارکنان ازشهرداری تهران بیشتراست ویافامیل گزینی درمشهدبیشتراست
#راهبر سامانه فاش
12:14 1398/08/26
0
0
با سلام و احترام؛ پیشنهاد جنابعالی دریافت شد و به مدیران مربوط منعکس گردید. این مهم در فاز توسعه سامانه در دستور کار قرار دارد و به ترتیب اولویت اجرایی خواهد گردید.
این آقای حمید رضا اصفهانی زاده چرا اینقدر سفر خارجی زیاد می رود؟ دستاورد این سفرها چیست؟ واقعا مردم راضی اند که با بودجه و پول بیت المال به این سفرها بروید؟؟؟
ناشناس
00:17 1398/07/18
1
0
منم برام جالب شد تو گوگل سرچ کردم فهمیدم چرا سفر خارجی داره...رزومه این بنده خدا رو تو گوگل سرچ کن میاره فکر کنم هیشکی سفر خارجی نره ایشون باید بره
#راهبر سامانه فاش
08:48 1398/09/02
1
1
با سلام و احترام؛ به استحضار این شهروند عزیز می رساند، آقای حمید رضا اصفهانی زاده از سال 1382 به عنوان رئیس گروه همکاری های بین المللی علمی و تخصصی شهرداری مشهد مشغول فعالیت می باشند. دلیل حضور ایشان در بسیاری از ماموریت ها به نوع کار و پست سازمانی ایشان مربوط است.
اما درخصوص دستاورد این سفرها؛ حضور مدیران و کارشناسان شهرداری در نشست ها و دوره های تخصصی بین المللی موجبات ارتقا علمی و همچنین آشنایی آنها با تجارب موفق و ناموفق جهانی را فراهم نموده است. بسیاری از این تجارب طی سال های گذشته در مشهد به اجرا درآمده و یا در دست اقدام است.
اما اینکه آیا شهروندان از اینگونه هزینه ها راضی هستند یا نه؟ بحثی است منطقی. مردم با انتخاب نمایندگان خود برای شورای اسلامی شهر، نظارت خود را به آنها تفویض می نمایند. تمامی ماموریت های شهرداری طی 20 سال گذشته با تصویب کمیسیون ویژه ماموریت های خارجی کارمندان شهرداری و با نظارت شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.
قطعا واقفید که ارائه گزارش کار دو ده حوزه دیپلماسی شهری از حوصله این پاسخ فراتر است. اما بی صبرانه برای توضیحات بیشتر آماده می باشیم.
با سلام و عرض ادب،
لطفا اطلاعات مربوط به پروژه ممیزی منطقه هشت را هم در سایت قرار دهید. چون در این مورد شایعات زیادی به گوش می رسد که مناسب شهرداری نیست و با روشنگری می توانید به این شایعات خاتمه دهید.
#راهبر سامانه فاش
13:12 1398/08/28
0
0
با سلام و احترام؛ وفق تبصره 3 ماده 4 قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری موظف است "ممیزی املاک و اصناف با فاصله زمانی 5 سال" نسبت به تأمین نیازمندی های شهری اعم از احداث و اصلاح و توسعه معابر، ایجاد پارک ها، پارکینگ ها (توقفگاه ها) و میدان ها، حفظ و نگهداری پارک ها و باغ های عمومی موجود، تأسیسات مورد نیاز عمومی، نوسازی محلات و مراقبت در رشد متناسب و موزون شهر اقدام نماید.
ممیزی املاک محدوده شهرداری منطقه هشت با هدف تکمیل شناسنامه املاک شهری و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان صورت می پذیرد. قرارداد این موضوع با عنوان "ممیزی املاک محدوده شهرداری منطقه هشت" در بخش قراردادهای سامانه فاش قابل ملاحظه می باشد.
با سلام . ضمن تشکرا ز زحمات کارکنان محترم شهرداری مشهد. به نظر بنده بهره برداری از برخی از اطلاعات بدون علم به ماهیت آنها برای مردم چندان میسور نیست. به گمان بد نیست اگر در مورد برخی از مفاهیم علی الخصوص داده های مالی، تعاریف و اطلاعات تکمیلی در اختیار مردم قرار گیرد. با تشکر
#راهبر سامانه فاش
13:51 1398/08/26
0
0
با سلام و احترام، انتقاد جنابعالی وارد می باشد، در حال تهیه راهنما برای برخی از بخش های مختلف سامانه می باشیم. لطفا اگر مصادیق خاصی مورد نظر است ارائه نظر بفرمائید.
واقعاجای تشکروسپاس دارد,این یعنی شفافیت وصداقت.ازشهردارمحبوب واعضاشورای فهیم ومردمی ممنونیم
#راهبر سامانه فاش
14:12 1398/08/26
1
0
با سلام و احترام؛ تشکر از حسن نظر جنابعالی، امیدواریم با همراهی و مشارکت شهروندان فهیم شهر مشهد مقدس در دستیابی به فضای سالم خدمتگزاری به مردم موفق باشیم.
باسلام وعرض ادب,ضمن تشکرازخدمات وزحمات مجدانه شهرداری وشورای محترم,بحق که اعضای محترم شوراانتخاب درست وشایسته ای درخصوص شهردارداشتندوجناب مهندس کلایی رامعرفی وانتخاب نمودند,به والله ماخانواده شهدا ازتلاش ایشان ونمونه کارهاوفعالیت های عمرانی درشهرمقدس مشهدواقعاسپاسگزاریم وبرای ایشان ومجموعه خدوم وزحمتکش شهرداری ازخداوندمتعال آرزوی موفقیت داریم وازایشان خواهشمندیم که نسبت به تعظیم شعائراسلامی ومذهبی بیش ازپیش کوشاباشندونمیدانم تهیه وتدوین بنروکتیبه های محرم امسال که برگرفته ازجملات وغزلهای قیصراست کارخارق العاده که بوده که درشان امام حسین(ع)نمی باشد.اینهمه جملات ومتن های ناب ازبزرگان واندیشمندان هست تاچه رسدبه قیصر,که هیچ مضمون وهدفی رادنبال نمیکند.چندروزقبل تنی چندازفرهیختگان تهرانی درسفربه مشهدازاین جملات متعجب بودند.عاجزانه تقاضاداریم نسبت به تعویض وجمع آوری آنهااقدام ومتنهای جدیدجایگزین نمایید.ازلطفتون ممنونیم
#راهبر سامانه فاش
13:23 1398/08/28
1
0
با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از حسن نظر شما شهروند گرامی به استحضار می رساند کمپین #مشهد برای حسین در ایام ماه محرم توسط شهرداری در سطح شهر اجرا گردید که بخشی از اکران ها برگرفته از غزلهای قیصر امین پور با موضوع ماه محرم بود و بخش عمده ای شامل بیلبوردهای ایستگاه های دوچرخه و تعداد 9 هزار آویز ستونی و فضاسازی میدان شهدا و... با سلام بر امام حسین علیه السلام و القاب آن امام و اشعار محتشم مزین گردیده بود. همچنین در ایام پایانی ماه صفر با کمپین #همه خادم الرضائیم شهر فضا آرایی گردید.
سلام و سپاس از دوستان جهت این سامانه. و اما بعد. ضمن نگاه کوتاهی که به اطلاعات سامانه داشتم چند نکته برایم جالب بود که به نظر ذکرشان خالی از لطف نیست. 1- اینکه هزینه ها به یورو ثبت شده و پر واضح است که ما نمی دانیم دقیقا در آن زمان این سفر برای شهرداری چند ریال هزینه داشته(بهتر است داخل پرانتز هزینه به ریال در همان زمان ذکر شود) 2- در جدول(و البته خبر آقای آل شیخ) بحث ضرورت ماموریت آمده اما در عمل شما در این فیلد توضیحی در مورد ضرورت ماموریت نمی بینید(و به ذکر موضوع ماموریت اکتفا شده) اصولا به نظر می رسد توضیح ضرورت ماموریت به این معنا که برای مردم روشن شود این ماموریت برای مردم شهر لازم بوده بسیار نکته مهمی است که باید در جدول گزارش از فیلد موضوع ماموریت جدا شود و یک فیلد مهم و جداگانه باشد. 3- چرا فیلد دستاوردهای سفرها(غیر دو سفر اخیر) خالیست؟! یعنی سفر دستاوردی نداشته یا دستاوردش قابل ذکر نبوده؟ یا اصولا اجباری وجود نداشته که هیات گزارش دستاورد در یک چارچوب مشخص بدهد؟!! 4- چرا کلمه "برآورد" هزینه آورده شده؟!!! یعنی مشخص نیست هزینه ها دقیقا برای مردم مشهد چه مقدار بوده؟!!! و اعداد هم بعضا جالب است مثلا 2000 یا 3000 یورو برای هر نفر( بعید به نظر می رسد حتی براورد هم به عددی به این رندی برسد!!!) 5- نکته ی دیگر در مورد هزینه ها این است که چرا هزینه ها خرد نشده و مثلا هزینه پرواز(با چه خط هوایی، چه کلاسی و اگر چند پرواز بوده هر کدام جدا) هزینه هتل(چه هتلی به نام، چند ستاره و چند شب) و هزینه های حمل و نقل درون شهری و ... ذکر شود. 6- چرا در سامانه مشخص نشده که چه کسی چه تعداد سفر رفته و مجموع هزینه های سفرهای هر شخص به تفکیک مشخص باشه. 7- چرا فقط ماموریت های خارجی در سامانه آمده، آیا ماموریت های داخلی هزینه بردار نیستند؟!!! با همه ی این موارد ضمن تشکر از دوستان در جهت شفاف سازی تقاضا داریم موارد مد نظر بزرگواران قرار گیرد. رضا رامشینی. 22 شهریور 1398
#راهبر سامانه فاش
09:46 1398/09/02
0
0
با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از توجه و نظرات جنابعالی؛ توضیحاتی پیرامون نکات ذکر شده به طور خلاصه ارائه می گردد:
1- برای جلوگیری از ابهام در تفاوت هزینه ماموریت های مشابه به دلیل نوسانات بازار ارز و ارائه معیار دقیقی از هزینه ماموریت ها، هزینه ها به یورو ذکر شده است.
2- پیشنهاد جدا کردن فیلد ها، پیشنهاد خوبی است و در دست بررسی می باشد.
3- قطعا همه مامورین شهرداری موظف به ارائه گزارش ماموریت بوده و هستند. اما بعضی از اسناد طی سال های گذشته به دلیل تغییر مدیریت ها و جابجایی مکانی در دسترس نمی باشد. اما اکثر ماموریت ها دارای گزارش ماموریت می باشد که با عنایت به اینکه این قابلیت تازه در سامانه فاش ایجاد شده و به دلایل مختلفی از قبیل چاپی بودن یا نیاز به ویرایش هنوز آماده بارگزاری نشده است و لذا به تدریج گزارش ماموریت ها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
4 و 5- سیستم هزینه کرد مربوط به ماموریت های خارجی تا قبل از ایجاد سامانه فاش بصورت یکپارچه نبوده است. دلیل آن هم سرفصل های هزینه ای متفاوت برای موارد مختلف بوده است. برای مثال: هزینه هتل و یا بلیت در سر فصل های متفاوت قرار می گرفته است. اگر می خواستیم هزینه تمامی ماموریت های گذشته را بصورت دقیق استخراج کنیم، لازم به صرف هزینه و وقت بسیار بود تا بایگانی حسابداری بیست سال گذشته بررسی گردد. لذا تصمیم گرفته شد بر اساس فرمولی از هزینه کردهای اصلی و متداول ماموریت ها به تخمین هزینه دست یابیم.
6- با جستجو اسم افراد می تواند به موارد ماموریت هر فرد دست یابید.
7- این سامانه مختص ماموریت های خارجی است. شاید در آینده سامانه ای هم برای ماموریت های داخلی ایجاد گردد.
لطفا در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام فضای شهرمشهد را آنگونه که در خور شهرمذهبی و پایتخت معنوی کشور است،عزادارو سیاهپوش گردانید مانندسالهای قبل تر ازاین...
معاونت پشتیبانی منبع درامدش از کجا هست که مدیران لایق ما اینقدر ماموریت خارجی رفتن و شهردوری هر سال از گمبود درامد شاکی هست.....؟و موضوع بعدی مدارک لطفا مدرک تحصیلی که وارد شهرداری شدن را شفاف بگید و ارتقا مدارک به چه شکل بوده...ممنون..
با سلام .کار بسیار ارزنده ای است . شفافیت باعث افزایش آگاهی عمومی ، رضایت مندی و همکاری بهتر شهروندان گرامی با مدیریت شهری خواهد شد .
#راهبر سامانه فاش
09:10 1398/09/07
0
0
با سلام و احترام، ضمن تشکر از شما شهروند گرامی، شهرداری مشهد در راستای شفافسازی حکمرانی و جریان آزاد اطلاعات پذیرای پیشنهادات، انتقادات و نظرات ارزنده شهروندان محترم می باشد.
ورود کارمندان قراردادی در این دوره شورای شهر که سراسر با رانت و رابطه وارد سیستم شده اند نشان داد که اصلاح طلبان چیزی جز منافع جزئی خود نمی خواهند. چقدر پشیمانم که به این افراد رای دادم.
با سلام
متاسفانه همیشه آمارهای درست کردنی داده میشود
از آن بدتر گوش کسی قصد شنیدن و انجام کارصحیح ندارد در فصل مسافری اطراف حرم را تخریب کرده تا مسافری که برای زیارت به مشهد میاید نتواند به حرم امام رضا راحت دسترسی داشته باشد(درست برعکس تمام مقاصد گردشگری دنیا)
همسایه ما تخلفات ساختمانی انجام داده اما در سامانه شفافیت شما تخلفاتش مخفی هستند شما وقتی اطلاعات منتشر می کنید که پایانکار صادر شده که ارزشی ندارد چون امکان پیگیری شکایت از تخلفات ساختمانی بدون شکایت در دیوان عدالت اداری وجود ندارد و تنها در صورت شکایت در دیوان عدالت اداری شهرداری مجبور به رسیدگی به تخلف ساختمانی میگردد اطلاعاتی که سوخته شده و پرونده مختومه شده شفافیت نیست
با سلام
این اقدام خوبی برای بهبود تفکر شهروندان در مورد نحوه هزینه کرد درآمدهای شهرداری است.مطمئنا با تکمیل این سیستم و قراردادن تمامی صورتحساب های درآمد و هزینه ها، شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت و پیگیری صورتحساب ها و عملکرد شهرداری بهتر و بیشتر قابل دفاع خواهد شد.
امیدوارم این قدم شروع باشد و قدم ها ادامه یابد.
افزایش مشارکت و نظارت مردمی، تسهیل همکاری های بین سازمانی، افزایش مسئولیت پذیری و الزام پاسخگویی مسئولین و همچنین پیشگری و مبارزه با ایجاد فساد را میتوان از نتایج ایجاد شفافیت بشمار آورد که امید است با این حرکت تحقق یابد
چند خواهش:
اول) قراردادهای کمتر از مبلغی خاص نمایش داده نمیشوند. اگر کف یا سقفی برای نمایش دارید لطفا آن را در بخش راهنمای قراردادها اعلام فرمایید.
دوم) به منظور سهولت در کار پژوهشگران پیشنهاد میکنم امکان دریافت خروجی اکسل را فراهم کنید.
سوم)لطفا جداکننده سه رقمی برای فیلتر مبالغ قرار دهید. (این پیشنهاد از همه سادهتر و در عین حال به شدت ضروری و کاربردی است)
سلام، خیلی سامانه خوبیه، به شرطی که اطلاعات غلط نده، من پایانکار یه ساختمان رو که تخلفات زیادی داره چک کردم، نه تنها هیچ تخلفی براش ثبت نشده بود، بلکه سال 93-94 پایانکار داره، اون هم 3 طبقه! در حالی که این ساختمان در حال ساخت هست و 11 طبقه فقط روی زمین داره! بیابید پرتقال فروش را
با سلام و عرض خداقوت
مشکلی که برای شفاف سازی وجود دارد این است که هنوز در سیستم اداری شهرداری از فرآیندهای کاغذی و دستی مثل صورتجلسه های اداری،پارافهای دستی مدیران روی نامه ها و ... استفاده می شود و تا زمانی که این فرآیندها بطور کامل الکترونیکی نشود نمی توان اطلاعات آنها را استخراج و جهت شفاف سازی استفاده نمود.لذا پیشنهاد می شود ابتدا اقدامی اساسی جهت حذف فرآیندهای دستی و کاغذی در شهرداری انجام شود تا بتوان در مرحله بعد اطلاعات آنها را بصورت شفاف در اختیار شهروندان قرار داد.
عرض سلام و خسته نباشید به همه دوستان و عزیزان که درجهت شفاف سازی تلاش دارند امیدوارم این شفاف سازی در بخشهای دیگر نیز توسعه یابد چراکه شفافیت درایجاد حس اعتماد مردم به مسئولین در هربخش و سازمانی بسیار تاثیر گذار می باشد
باسلام
باعرض خسته نباشید خدمت همه عزیزانی که از مطالعات طرح مصوبه در شورا تا اجرا و پشتیبانی زحمت می کشند, امیدورارم این حرکت خوب , فقط قدم اول باشه و شعار نباشه و شاهد روزی باشیم که تمام بخش های حکومتی مرتبط با ساختمان و شهر به مدیریت یکپارچه شهری تن بدهند. برای پر بار شدن سامانه فاش , پیشنهاد میشه : کلیدهای 1- نوع سند 2- اجاره خط 3- استاندارد آسانسور 4- گردشکار و آخرین وضعیت درخواست جاری 5-اطلاعات دفتر پیشخوان پرونده جاری 6-اطلاعات کارشناس شهرداری پرونده جاری 7-امکان خروجی از هریک از قسمت ها بصورت pdf فراهم بشه . یا حق
باید به مجموعه مدیران و کارشناسان سازمان فاوا مشهد تبریک و دستمریزاد گفت با این سامانه انقلابی در عرصه خدمات شهرداری ایجاد خواهد شد در راستای شفاف سازی و شهرداری پاک
سلام و عرض خسته نباشید
ممنون از زحمات ارزشمند همکاران عزیز . بسیار عالی است . امیدوارم حرکت در جهت شفافیت در تمام عرصه های نظام جمهوری اسلامی توسعه پیدا کند و موجبات دلگرمی هر چه بیشتر مردم عزیزفراهم گردد.